ישיבת מנהלים עמיתים

ינואר 28, 2009 at 3:42 pm תגובה אחת

שלום לכולם,
ביום א' האחרון 25 בינואר 2009 התקיימה ישיבת מנהלים עמיתים של כל המנהלים המשתתפים במיזם "ניהול הידע". במפגש זה הציג כל מנהל כיצד מתקיימת תכנית זו של ניהול ידע בבית הספר, כיצד צוות בית הספר קיבל את הנושא, וכיצד הוא מיושם. כל המנהלים דיווחו על שיתוף פעולה של הצוותים מתוך חשיבה חיובית, מחשבה עתידית.
אחת המנהלות ציינה שניהול הידע הפך לתרבות בית ספרית. מורות ציינו בפניה שהם לא זוכרות איך היה קודם.
עכשיו מתחילים לקצור את הפירות של בתי הספר שנמצאים כבר שנתיים בתהליך. מורות נכנסות למאגר הקבצים באופן קבוע לחיפוש חומרים, לעיתים אף לפני חיפוש בגוגל או בכל אתר אחר.
כל מנהל סיפר על דרך העבודה שלו עם כלים נוספים מלבד ה- TOP.
ברצוני לציין את מגוון האפשרויות שנפתח בפני המנהלים לאחר חשיפתם לכלי הגוגל.
כל מנהל השתמש בכלי של גוגל למטרתו הוא, למשל: כלי "מסמכים משותפים" –

באחד מבתי הספר בחרו להכניס במסמכים הללו מידע חשוב על התלמידים בבית הספר לצורך יידוע כל המורים המלמדים את אותם ילדים, חלק בחרו להשתמש בכלי זה כמקום איסוף מידע לקראת אסיפת הורים, חלק בחרו לעבוד עם כלי זה כלוח תכנון לימוד שבועי לכיתה.
גם לכלי "היומן השיתופי" בחרו אפשרויות שונות. ציינתי בפוסט הקודם את האפשרות לארגן את השעות הפרטניות. באותו בית ספר בחרו להשתמש בכלי זה גם ךצורך תכנון חודשי של יציאות לטיולים, הפעלות, פעילויות חברתיות, השתלמויות ועוד. קיימת שקיפות מלאה למורים על כל הפעילויות המתקיימות בבית הספר.
בבית ספר אחר המחולק בין שני מתחמים שונים ( בית ספר שאוחד משני בתי ספר, אך נמצא עדיין בשני מתחמים שונים). התנהלות המזכירות של שני המתחמים היתה בעייתית לצורך קביעת פגישות למנהלת בית הספר, המתפצלת ביניהם. נוצר יומן משותף לשתי המזכירות ולמנהלת בגוגל יומן. כך כל מזכירה יכולה לקבוע פגישה למנהלת וכן המנהלת עצמה יכולה לקבוע פגישות, להתעדכן בתכניותיה לימים הקרובים ועוד. כל זאת מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.
ברצוני לציין גם את בית הספר "שרת" ברמלה. בית הספר הצטרף לתכנית לפני כחודשיים וכבר באמתחתו כ-350 פריטים. כל בית הספר יתגייס למטרה זו מתוך חשיבה ברורה, שהנ"ל הוא פיתרון מתאים לחדר משאבים מלא בדפים, שאף אחד לא מסתכל בהם.
שוב ברצוני לציין את הפעילות המדהימה של המנהלים וצוותי בתי הספר לצורך קידום תרבות זו בבית הספר.
ולסיום ברצוני לצטט את דבריה של המפקחת כוכבה ברק, שנחשפה לתהליך זה במפגש הנוכחי: "חוויתי למידה חדשה".
וכבר מאז הספיקה לציין בפנינו שהיתה בבית ספר אחר, בו לא מתקיים מיזם זה, וראתה את ההבדל בדרך העבודה של המורים.
זהו זה להפעם.
אשמח לשמוע תגובות,
שלכם,
רונית נחמיה

Entry filed under: כללי.

המשך נושא יומן שיתופי לניהול שעה פרטנית המודל של kotter

תגובה אחת Add your own

  • 1. עמי סלנט  |  ינואר 29, 2009 ב- 11:43 am

    רונית ,

    בהחלט התקדמות ! בראייה של ניהול ידע חינוכי יש כאן אי של הצלחה .

    כל הכבוד !

    האם יש לך מידע נוסף ?

    נשמח לקבל מידע נוסף על מנת לפרסם סקירה גדולה על התהליכים ההלו בפורטל מס"ע

    עמי סלנט
    עורך פורטל מס"ע
    salant@macam.ac.il

    להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


פוסטים אחרונים

ינואר 2009
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

%d בלוגרים אהבו את זה: