ישיבת מפקחים בלוד ורכזים ותיקים מדברים

יוני 11, 2008 at 6:19 am תגובה אחת

שלום לכולם,

חלף עבר לו חג השבועות, החג האחרון לשנת הלימודים תשס"ח ( אם לא סופרים את ט' באב).

מתחילים להריח באוויר את החופש הגדול, אך אנחנו עדיין פועלים במרץ רב.

אז הנה עדכונים על הנעשה בשטח ניהול הידע בלוד:

בבית ספר "המעפילים" בו התחלתי את התהליך לפני כשבועיים, יש היענות רבה של המורים. ( תזכורת: לימדתי אותם כיצד לעבוד במסמך משותף ברשת ולהעלות לתוכו את הערכות שלהם לגבי תלמידי כיתתם). מורים רבים כבר התידדו עם המסמכים הללו וכבר עדכנו את הערכותיהם.

בשבוע שעבר התקיימה ישיבת מפקחים הקשורים בעיר לוד: מפקחים כוללים ומפקחים מקצועיים. במפגש זה הוצגה פעילות הפסג"ה בלוד בשנת הלימודים החולפת. מפאת קוצר הזמן ניתנו לי רק כ- 10 דקות להציג את המיזם שלנו של ניהול הידע.

גב' טובה סופר הרפרנטית על לוד ביקשה שנקדיש את הפגישה הבאה לנושא זה בהרחבה, שכן נושא זה מעניין וראוי לתשומת לב רבה יותר מאשר הוקצה לה בישיבה זו. הוזמנתי לספר על התליך בהרחבה בתחילת יוני.

בסוף המפגש ניגשו אלי 3 מפקחות וביקשו מני לסייע להם לארגן את הידע שברשותם בצורה יעלה יותר ובעיקר אינטרנטנית. נקבעו פגישות לתחילת יוני וימים יגידו כיצד יתפתחו התהליכים הללו.

עדכון אחרון: התקיימה ישיבת "רכזית ותיקים" בניהול ידע, כלןמר רכזי שלושת בתי הספר שאיתנו בפרויקט משנה שעברה.

כל רכזת סיפרה על התהליך בבית ספרה, כולן ציינו שהתהליך הפך להיות אורח חיים בבית הספר, כל אחת במסגרת בית ספרה.

הבנות הציגו את תוצאות הסקרים שלהן לגבי מידת השימוש באתר, ונראה כי במרבית בתי הספר מורות מתחילות לחפשד חומרים במאגר הידע במקביל לחיפושיהם ברשת.

הן נחשפו לחידושים נוספים במערכת, כמו הוספת תמונה למאגר הידע והצגתו כראשון כאשר האתר עולה.

שבוע הבא אני נפגשת עם יהודית דרייר, מנהלת הקמפוס הוירטואלי של עובדי ההוראה, אני מאמינה שיהיה לי מה לחדש.

כמו כן יש לי פגישה עם מנהלת בית ספר "הבנים" המעוניינת להצטרף.

מבטיחה לעדכן,

המשך שבוע נעים,

רונית נחמיה

 

Entry filed under: כללי. Tags: , , , .

בתי ספר חדשים מצטרפים תגובה ליענקל ועוד

תגובה אחת Add your own

  • 1. יענקל  |  יוני 12, 2008 ב- 9:28 am

    תודה רבה עבור הדיווח הזה – הוא בהחלט משאיר טעם של עוד, ואני סקרן ללמוד על המתרחש באותן ישיבות שעתידות להתקיים.

    את כותבת שתהליך ניהול הידע הופך להיות "אורח חיים". זה כמובן מעודד, אבל אנא, ספרי עוד: כיצד אותו "אורח חיים" בא לידי ביטוי בעבודה של המורים, הן כפרטים והן כצוות?

    הדיווח על השימוש במסמכים משותפים כדי להכין הערכות על התלמידים מאד מסקרן. מצד אחד, הרעיון מאד הגיוני, אבל ככל שאני חושב על הנושא, עולות מספר שאלות:

    האם דרך הקריאה (והשימוש) במסמך משותף המורים לומדים דברים על התלמידים, דברים שהם לא ידעו קודם? האם הם מושפעים (לטוב או לרע) מהדברים שמורים אחרים כותבים בהערכות האלו לפני שהם עצמם כותבים? האם מתנהל דיון על ההערכות האלו במסמך המשותף, או האם יש רק התרומה/התוספת של כל מורה? האם השימוש במסמך משותף מוביל לתמונה מהימנה יותר עבור כל תלמיד? הרעיון בהחלט מוצא חן בעיני, אבל בדיוק בגלל זה אני חש את הצורך בפרטים נוספים, בהרחבה על הנושא.

    ותודה מראש

    להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


פוסטים אחרונים

יוני 2008
א ב ג ד ה ו ש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

%d בלוגרים אהבו את זה: