יצאנו לדרך-כבר אמרתי????

מרץ 7, 2008 at 8:00 am כתיבת תגובה

לא אחת כשאנו מחליטים לנהל ידע בארגון, אנו משווים זאת לניהול הידע שלנו במחשב האישי שלנו. אנו מסדרים ( בדר"כ) את החומרים בתיקיות ובתיקיות משנה על פי ההיגיון שלנו, אך בבואנו לארגן את הידע הבית ספרי עלינו לחשוב על ההגיון הכללי של הצוות. אנחנו צריכים לחשוב על ארגון יעיל שבו כל המידע יהיה זמיש לכולם, כלומר כל מי שיכנס לסביבה ימצא את המידע שהוא זקוק לו כמה שיותר מהר.כאשר אנו מביטים לכל כיוון אנו מוצפים בידע, וכל איסוף ידע, רק מגדיל את כמות הידע שאנו מגלים. צריך לחשוב על פטנט פשוט אך דורש משמעת. יש לזכור שניהול ידע אינו מטרה, אלא אמצעי להשגה טובה יותר של יעדי הארגון, לכן חשוב מאוד לשלב פרקטיקת ניהול ידע בתהליכי עבודה שוטפים לצורך תועלת מיידית ואוטנטית, בשפה המקצועית- "נראות מיידית לתועלת"- Quick seen benefit. את הגדרת המונח ניתן למצוא באתר של ROM., אותו כבר הזכרתי באחד הפוסטים הקודמים.  לשם התחלת התהליך בצורה הטובה ביותר והטמעתו כחלק מתרבות ארגונית חשוב לשכנע את הפרט לקחת חלק בתהליך. כפי שציינתי בפוסט הקודם החלטנו בכל בית ספר לקחת קבוצה של מובילים/ רכזים בית הספר והתחיל לעבוד איתם. השיקולים לכך היו: ראשית למנוע כאוס בהכנסת החומרים. כל אחד יכניס חומרים היכן שהוא רוצה- על פי ההיגיון הפנימי שלו ולא תהיה שליטה על סידור החומרים וארגונם . חשוב לציין שבשלב זה שעבדנו עם מערכת ההיילרן טרם הייתה אפשרות למפות הטקסטים על פי תגיות. כלומר המערכת עבדה כ-WEB1. כמו כן חשבנו שחשוב לעבוד בשיטת המניפה. נתחיל עם קבוצה קטנה של ראשי צוותים/ בתים והם יפיצו "התורה" לחברי הצוות שלהם. נפגשתי עם כל צוות מוביל והסברתי לו על התהליך שאנו עומדים לעבוד, על יתרונותיו לניהול הידע בבית הספר ומתוך רצון שלא להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.הערת אגב: בבתי הספר היסודיים המורה המלמד השנה בכיתה ג' למשל, לא תמיד ילמד שוב כיתה ג' בשנה הבאה. לעיתים הוא ילמד כיתה ד' או ב' בשנה לאחר מכן. ומדוע שלא נאפשר להם להשתמש בחומרים שמורים אחרים יוצרים? כאן בעצם הדגשנו בפניהם את התועלת האישית שלהם. בשפה המקצועית נקרא נושא זה- מבחן אמיל"י- ראשי תיבות של המשפט-  "אני, מה יוצא לי מזה?" חשוב שבכל תהליך שאנו רוצים להחדיר לארגון עלינו להתמקד בתועלת האישית של אדם כדי שנוכל לרתום אותו לתהליך, אם הפרט ירוויח מן התהליך הוא ישתלב בו וישכנע אחרים להצטרף. עלינו להוכיח ולהדגיש את התועלת האישית שתצמח לו מן התהליך.

Entry filed under: כללי.

אז מה עושים? סקירה על התהליך בפועל. פגישה מוצלחת של רכזי ניהול ידע

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


פוסטים אחרונים

מרץ 2008
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

%d בלוגרים אהבו את זה: